Kom in contact met ons

Krachtig subsidieadvies

Kom in contact met ons

Krachtig subsidieadvies

Kom in contact met ons

Krachtig subsidieadvies

Kom in contact met ons

Krachtig subsidieadvies

Kom in contact met ons

Krachtig subsidieadvies

Kaj Kruize is ruim twee jaar in dienst bij Subvention als subsidieadviseur IT. Voordat hij begon bij Subvention, was hij werkzaam als backend programmeur. Hij miste het contact met klanten om zijn IT-kennis écht van meerwaarde te laten zijn. Kaj kan bij Subvention zijn technische kennis uit de IT-branche goed toepassen én heeft daarnaast een adviserende rol in zijn huidige baan als subsidieadviseur. Lees hieronder zijn verhaal.

Hoe ben je bij Subvention terecht gekomen?

Ik ben bij Subvention terecht gekomen via een IT-recruitmentbureau uit Hengelo. Hiervoor heb ik 2,5 jaar bij KPMG gewerkt als backend programmeur. Ik was als programmeur veel aan het werk op de achtergrond en ik miste het klantcontact en de connecties. Daarom zocht ik wat anders. Zo kwam ik in aanraking met Subvention. Bij Subvention heb ik met mijn adviserende rol meer klantcontact en kan ik mijn IT-kennis toepassen.

Hoe ziet een gemiddelde dag er voor jou uit?

In de ochtend start ik met het verwerken van alle binnengekomen e-mails. Vervolgens spreek ik telefonisch, via Teams of op locatie klanten of subsidieverstrekkers om informatie op te halen en openstaande aanvragen te behandelen. Na deze gesprekken werk ik ze uit tot een aanvraag voor het verkrijgen van subsidie. Dat kan gaan om aanvragen van vouchers en diverse ontwikkelprojecten tot het schrijven van een projectplan van 25 tot 30 pagina’s voor complexe projecten. Dat is afhankelijk van de soort subsidie en de projecten die hiervoor in aanmerking komen.

Op het moment dat de klant nieuwe projecten heeft, ga ik eerst op onderzoek bij diverse subsidieverstrekkers en in gesprek met collega’s om te bespreken wat er mogelijk is en welke kansen er zijn binnen het project. Hierna koppel ik terug aan de klant wat de kansen zijn en hoe we dit kunnen aanpakken. Subsidieadviseur is dus een dynamisch beroep. Ik heb veel contact met klanten en moet vaak in de materie duiken.

“Het is een dynamisch beroep. Ik heb veel klantcontact en moet vaak in de materie duiken.”

Wat zijn belangrijke eigenschappen voor je werk?

Je moet nieuwsgierig zijn en door durven vragen. Ook moet je eigenaarschap in je hebben. Je krijgt veel vrijheid en die verantwoordelijkheid moet je ook kunnen pakken. Naast dat nieuwsgierige is een technische blik belangrijk. Inzien wat de (technische) uitdaging is. Als subsidieadviseur moet je namelijk het technische werk van de klant kunnen ontleden, omdat de subsidie voor het verhelpen van de technische uitdagingen wordt verstrekt. De subsidie wordt verstrekt voor het afdekken van de (financiële) risico’s voor een bedrijf die deze uitdagingen met zich meebrengt. Subsidie is daarom noodzakelijk om het project te laten slagen.  Technisch inhoudelijke vakkennis van de onderwerpen en technieken is hiervoor een must!

“Je moet nieuwsgierig zijn en door durven vragen, maar je moet ook eigenaarschap en technische kennis hebben.”

Waarom zou je werken bij Subvention aanraden?

Je krijgt veel vrijheid en er zijn goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Er is gezelligheid en saamhorigheid. Ruimte voor je persoonlijke ontwikkeling is ook belangrijk. Ieder jaar krijg je een budget dat je zelf mag besteden aan je persoonlijke ontwikkeling. Het is dus niet zo dat de Subvention je dingen oplegt die je moet doen. De mens staat centraal bij ons en dat merk je.

“De mens staat centraal bij ons en dat merk je.”

Aan wie zou jij het werken bij Subvention aanraden?

Aan een IT’er die het niet fijn vindt om de hele dag in een achterkamertje te zitten programmeren, maar juist ook klantcontact wil hebben. Iemand die wel graag verder wil gaan met zijn IT-kennis en die technische kennis wil delen om daarmee bedrijven écht te helpen. Iemand die dus met programmeurs wil sparren over de inhoud. Als je daar energie van krijgt en juist het klantcontact zoekt, dan is werken bij Subvention een hele mooie kans.

“Een IT’er die niet de hele dag in een achterkamertje wil zitten en meer klantcontact wil is zeer geschikt voor deze baan.”

Wat is jouw mooiste moment bij Subvention?

Dat zijn er eigenlijk heel veel. Toevallig gisteren nog eentje. Toen wij een subsidieaanvraag hebben binnengehaald voor een klant. De klant had aan het begin van het subsidietraject eigenlijk niet heel veel vertrouwen. Maar we hebben wel een project opgesteld van 35 pagina’s. Gisteren kregen we bericht dat de subsidie wordt toegekend en dat we in de top 10 beste aanvragen van Nederland zitten. Het mooie hieraan is natuurlijk dat de klant het niet zag aankomen. Met je kennis en expertise haal je dan toch die aanvraag binnen. Dus dat was wel even een mooi moment.

Publicatiedatum: September 2022

Deel deze pagina op:

Ook interessant

Ben jij ook een koploper? Werken bij Subvention